| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Suzanne Gadd hck-medlem

Användare sen: 06 Apr 2004
|
Skrivet: 05-02-22 12:35 Rubrik: Vecka 27 Söndag 10 juli BREDAREDS-rundan |
|
|
En utskriftsvänlig karta i pdf-format finns att hämta: här
Träningsform: Distans
Ansträngningsnivå på runt 60-70% av maximal kapacitet.
Hastighetsgrupper:
23-gruppen: Christer
26-gruppen: Roger
29-gruppen: Jörgen A
Startplats: Härryda pendelparkering, klicka här för karta.
Klockan: 10.00
Distans: 120 km
Vägbeskrivning: Härryda-Härskogen-lerum--Tollered--edsås--höger Boråsvägen-första vänster Uddabo-Lövås-Bredared-Sandhult-Hedared-vänster Töllsjö-Bollebygd-Rävlanda-Hindås- Härryda
Fikaställe: |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Christer Hedberg hck-medlem

Användare sen: 04 Apr 2004
Från: Till. Det är det det hela går ut på...
|
Skrivet: 05-07-04 22:35 Rubrik: |
|
|
Hej alla!
Vi är tre ledare som kommer ha hand om den här veckans söndagsrunda – Jörgen, Roger och jag.
Jörgen kommer ta hand om 29-gruppen.
Roger tar hand om 26-gruppen.
Jag kör med 23-gruppen.
Precis som det påpekats massor av gånger här på forumet så är söndagscyklingarna distansrundor! Det innebär inte att det står cowboycykling på programmet. Det innebär inte heller att vi skall ha cyklister som är så trötta att dom håller på att däcka av trötthet när det är nån mil kvar till mål.
Vad det däremot innebär är att vi skall hålla oss på en ansträngningsnivå på runt 60-70% av maximal kapacitet. Enkelt uttryckt innebär det "kan du inte snacka med lätthet med tvåparsgrannen under hela rundan" så kör du i en för snabb grupp alternativt så har hela gruppen fått hjärnsläpp alternativt batteritorsk på samtliga cykeldatorer. Ganska enkelt, inte sant? För det är ju liksom inte raketvetenskap det här...
Så välj din grupp med förstånd innan vi sticker iväg. Var ärlig mot dig själv. Det vinner såväl du som resten av gänget på. Känner du att du hamnat i en för långsam grupp? Prata med gruppledaren. Du kanske kan byta vid fikat? Eller varför inte ta backarna (och de är många på den här rundan) flera gånger? Men snacka som sagt med den som är ledare.
Viktigt angående denna veckas söndagsrunda
Söndagens runda är en stundtals rejält backig historia. Detta, tillsammans med den goa värmen som verkar ha Sverige i sitt grepp, ställer krav på oss som cyklister. Se till att du har ordentligt med vatten och extra energi så det räcker!
Vi ses på söndag!
Ps 1. Du har väl inte missat vår annorlunda "kompletteringsrunda" tidigt på morgonen på söndag?
Ps 2. Känner du att det rycker i benen och söndagsrundans nivå känns för mesig? Varför inte köra vår partemporunda nu på torsdag eller backträning nästa tisdag? Jag lovar – på de två rundorna kan du cykla huuuuur hårt du vill och ingen kommer skälla på dig. 
Senast ändrad av Christer Hedberg, 05-07-05 15:14, ändrad totalt 1 gång |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Raymond Kvam hck-medlem

Användare sen: 02 Apr 2005
Från: Västra frölunda
|
Skrivet: 05-07-05 04:06 Rubrik: |
|
|
| Är det någon som cyklar från hisingenhållet och vill ha sällskap? |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Martin Tornblad hck-medlem

Användare sen: 27 Aug 2004
Från: Majorna
|
Skrivet: 05-07-05 11:21 Rubrik: |
|
|
Är det någon som har förslag på fikaställe? _________________ /Martin |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Fredrik Granlund Mölndals CK

Användare sen: 11 Jun 2004
Från: Skellefte, men bor i Mölndal
|
Skrivet: 05-07-05 11:33 Rubrik: |
|
|
| Martin Tornblad skrev: | | Är det någon som har förslag på fikaställe? |
Vansbro?
Det funkar iallafall bra för undertecknad...
Annars kanske det här kan vara något?
http://www.comitnet-restaurang.com/vastra_gotaland/detalj/cafeteria_roda_rummet.html
Det verkar vara en användbar sajt för att hitta fikaställen även om den inte säger något om dem... _________________ Anyone can be fit. It's being hard that's hard.
Fredrik, för tillfället uppenbarligen varken i kajaken eller på cykeln 
Senast ändrad av Fredrik Granlund, 05-07-05 11:36, ändrad totalt 1 gång |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Skrivet: 05-07-05 11:36 Rubrik: |
|
|
| Fredrik/kayaker skrev: | | Martin Tornblad skrev: | | Är det någon som har förslag på fikaställe? |
Vansbro?
Det funkar iallafall bra för undertecknad...  |
Glöm nu inte att man kan få kramp om man badar med magen full av mat.  _________________ /Martin |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Skrivet: 05-07-05 11:37 Rubrik: |
|
|
| Martin Tornblad skrev: |
Glöm nu inte att man kan få kramp om man badar med magen full av mat.  |
Problemet för mig är allt jag sväljer under själva simningen...
Kolla caféet (Röda rummet) jag la in ovan. _________________ Anyone can be fit. It's being hard that's hard.
Fredrik, för tillfället uppenbarligen varken i kajaken eller på cykeln  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Skrivet: 05-07-05 11:40 Rubrik: |
|
|
| Fredrik/kayaker skrev: | | Martin Tornblad skrev: |
Glöm nu inte att man kan få kramp om man badar med magen full av mat.  |
Problemet för mig är allt jag sväljer under själva simningen...
Kolla caféet (Röda rummet) jag la in ovan. |
Tackar, skall slå en signal dit och kolla.
Lycka till Fredrik! _________________ /Martin |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Skrivet: 05-07-05 11:47 Rubrik: |
|
|
Sommarstängt till 15/8 på Café Röda Rummet.  _________________ /Martin |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Linda Josefsson

Användare sen: 09 Sep 2004
Från: Mölndal
|
Skrivet: 05-07-07 08:29 Rubrik: |
|
|
Hej alla!
Kul att ni skall cykla i mina hemtrakter...
Hoppas bara att ni är medvetna om att sträckan mellan Bredared och väg 180 huvudsakligen är grusväg, och inte alltid någon bra grusväg heller.
/Linda |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Skrivet: 05-07-07 08:47 Rubrik: |
|
|
| Linda skrev: | Hej alla!
Kul att ni skall cykla i mina hemtrakter...
Hoppas bara att ni är medvetna om att sträckan mellan Bredared och väg 180 huvudsakligen är grusväg, och inte alltid någon bra grusväg heller.
/Linda |
Tack för varningen.
Vi ändrar rundan så vi efter Bredared kör över Varvhult. Därefter höger ut på väg 180 mot Sandhult. Det blir kanske 3 km längre.
Har du möjligen någon idé om fikaställe i trakterna kring Bredared Sandhult? _________________ /Martin |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Linda Josefsson

|
Skrivet: 05-07-07 11:36 Rubrik: |
|
|
Mitt tips är att ni i Hedared fortsätter rakt över vägen mot bredared, ute på bredaredsvägen tar ni höger och sedan efter någon kilometer till vänster mot Vänga. I Vänga tar ni sedan vänster mot Trollhätan/Vårgårda (väg 42). Fortsätt på väg 42 till Ljurhalla, sväng vänster mot Nårunga. Fortsätt på denna väg förbi Nårunga till Tarabo där man svänger höger mot Alingsås. Följ skyltning mot Alingsås. I Rondellen i Alingsås tar ni vänster mot Borås. Kör denna väg till Lygnared där ni tar höger mot Hemsjö. Kör sedan över Ödenäs tillbaka till Härryda.
Vet inte hur lång denna rundan är men det blir många höjdmeter, backen mellan Ljurhalla och Nårunga kan ej missas;) |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Daniel Petersson hck-medlem

Användare sen: 08 Jan 2004
|
Skrivet: 05-07-07 12:10 Rubrik: |
|
|
@ Linda
Jag och Annie cyklade mellan Bredared o Sandhult i lördags på den vägsträckningen som du säger är grusväg. Vi kunde inte se att det var grusväg då vi körde där. Den vägen är en del av klubbens Brevet 300km-bana och inte ens i fjol var det grusväg då jag körde där.
Så mitt tips efter att ha kört på den sträckningen för mindre än en vecka sedan är att behålla den som den nu är inritad på kartan.
Daniel |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Skrivet: 05-07-07 12:20 Rubrik: |
|
|
| Linda skrev: | Mitt tips är att ni i Hedared fortsätter rakt över vägen mot bredared, ute på bredaredsvägen tar ni höger och sedan efter någon kilometer till vänster mot Vänga. I Vänga tar ni sedan vänster mot Trollhätan/Vårgårda (väg 42). Fortsätt på väg 42 till Ljurhalla, sväng vänster mot Nårunga. Fortsätt på denna väg förbi Nårunga till Tarabo där man svänger höger mot Alingsås. Följ skyltning mot Alingsås. I Rondellen i Alingsås tar ni vänster mot Borås. Kör denna väg till Lygnared där ni tar höger mot Hemsjö. Kör sedan över Ödenäs tillbaka till Härryda.
Vet inte hur lång denna rundan är men det blir många höjdmeter, backen mellan Ljurhalla och Nårunga kan ej missas;) |
Hej igen Linda!
Bara så jag inte missuppfattar dig om grusvägen så vilken del handlar det om?
Vi kör ju rundan medurs och viker av från väg 180 efter Edsås och kör ca. 25 km till Bredared. Är denna del ok?
Eller är det de 7 - 8 km mellan Bredared och Sandhult som är grusväg?
Ditt förslag får ju en mer nordlig sträckning. Vi försöker nog att behålla den sydliga dragningen ner om Bollebyggd, men tackar så mycket för förslaget. Förslag till rundor kan vi inte få nog av.
Daniel skickade just en länk där aktuell vägbeläggning kan hittas:
http://gis.vv.se/belag/
Länken trilskades för mig, men den ser lovande ut. _________________ /Martin |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Linda Josefsson

|
Skrivet: 05-07-07 13:03 Rubrik: |
|
|
| Det är vägen mellan väg 180 förbi uddabo till Bredared som är grusväg. Man kan dock lätt tro att det är en asfaltsväg då den första kilometern från väg 180 är asfalterad. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Skrivet: 05-07-07 13:43 Rubrik: |
|
|
| Linda skrev: | | Det är vägen mellan väg 180 förbi uddabo till Bredared som är grusväg. Man kan dock lätt tro att det är en asfaltsväg då den första kilometern från väg 180 är asfalterad. |
Ja jag såg det nu på länken ovan.
25 km. grusväg blir nog inte aktuellt.
Tack igen Linda, detta skulle inte vara kul att upptäcka först på söndag.
Tillbaks till ritbordet.....
Ny karta kommer. _________________ /Martin |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Alan Carlson hck-medlem

Användare sen: 16 Maj 2005
Från: L.A.-> ... ->Hemsjö
|
Skrivet: 05-07-07 13:59 Rubrik: |
|
|
| Martin Tornblad skrev: | | Linda skrev: | | Det är vägen mellan väg 180 förbi uddabo till Bredared som är grusväg. Man kan dock lätt tro att det är en asfaltsväg då den första kilometern från väg 180 är asfalterad. |
Ny karta kommer. |
Ett alternativ är att fortsätta på 180 till Hedared, sväng vänster vid affären, kör förbi Valsjöryd och ansluta till "ursprungsritingen" mellan Lövås och Aplakulla. Det är en vacker liten vägsnut (och asfalterad). Nackdelen är att man får köra mer på 180:an. _________________ Mvh,
Alan Carlson |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Skrivet: 05-07-07 14:23 Rubrik: |
|
|
| Alan Carlson skrev: | | Martin Tornblad skrev: | | Linda skrev: | | Det är vägen mellan väg 180 förbi uddabo till Bredared som är grusväg. Man kan dock lätt tro att det är en asfaltsväg då den första kilometern från väg 180 är asfalterad. |
Ny karta kommer. |
Ett alternativ är att fortsätta på 180 till Hedared, sväng vänster vid affären, kör förbi Valsjöryd och ansluta till "ursprungsritingen" mellan Lövås och Aplakulla. Det är en vacker liten vägsnut (och asfalterad). Nackdelen är att man får köra mer på 180:an. |
Där vi då kommer ut mellan Lövås och Aplakulla säger Vägverkets beläggningskarta att det är "ytbehandling" förbi Aplakulla och fram till nästa korsning. Vet du hur det ser ut där? _________________ /Martin |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Alan Carlson hck-medlem

|
Skrivet: 05-07-07 14:29 Rubrik: |
|
|
| Martin Tornblad skrev: | | Alan Carlson skrev: | | Martin Tornblad skrev: | | Linda skrev: | | Det är vägen mellan väg 180 förbi uddabo till Bredared som är grusväg. Man kan dock lätt tro att det är en asfaltsväg då den första kilometern från väg 180 är asfalterad. |
Ny karta kommer. |
Ett alternativ är att fortsätta på 180 till Hedared, sväng vänster vid affären, kör förbi Valsjöryd och ansluta till "ursprungsritingen" mellan Lövås och Aplakulla. Det är en vacker liten vägsnut (och asfalterad). Nackdelen är att man får köra mer på 180:an. |
Där vi då kommer ut mellan Lövås och Aplakulla säger Vägverkets beläggningskarta att det är "ytbehandling" förbi Aplakulla och fram till nästa korsning. Vet du hur det ser ut där? |
Nix, tyvärr, har inte varit där på 2 veckor  _________________ Mvh,
Alan Carlson |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Alan Carlson hck-medlem

|
Skrivet: 05-07-07 15:46 Rubrik: |
|
|
Jag ringde en bekant som bor nära Aplakulla. Det verkar som ytbehandlingen där är avslutad för flera veckor sedan. _________________ Mvh,
Alan Carlson |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Skrivet: 05-07-07 16:06 Rubrik: |
|
|
| Alan Carlson skrev: | | Jag ringde en bekant som bor nära Aplakulla. Det verkar som ytbehandlingen där är avslutad för flera veckor sedan. |
Toppen _________________ /Martin |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Jörgen Aaröe hck-medlem

Användare sen: 07 Mar 2005
|
Skrivet: 05-07-08 09:10 Rubrik: |
|
|
Jag kommer att cykla ut till Härryda på söndag. Om det är någon som är sugen på att hänga med kan vi träffas vid CykelSpec kl 08.30, då borde vi hinna ut till starten kl 10.00
/Jörgen |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Skrivet: 05-07-08 09:15 Rubrik: |
|
|
| Jörgen Aaröe skrev: | Jag kommer att cykla ut till Härryda på söndag. Om det är någon som är sugen på att hänga med kan vi träffas vid CykelSpec kl 08.30, då borde vi hinna ut till starten kl 10.00
|
Det är bara ungefär 20km till Härryda från Cykelspec så ni bör definitivt hinna även om ni sover litet till.  _________________ Anyone can be fit. It's being hard that's hard.
Fredrik, för tillfället uppenbarligen varken i kajaken eller på cykeln  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Peter Löfgren Fd klubbmästare
Användare sen: 08 Jul 2005
Från: Furulund, Partille
|
Skrivet: 05-07-08 10:16 Rubrik: |
|
|
| Jag är sugen på att testa att cykla i grupp och skulle gärna åka med er på Söndag om det är OK / Peter |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Skrivet: 05-07-08 10:21 Rubrik: |
|
|
| Peter L skrev: | | Jag är sugen på att testa att cykla i grupp och skulle gärna åka med er på Söndag om det är OK / Peter |
Det är hur OK som helst.
Välkommen. _________________ /Martin |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|