| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
BeGe Olsson Styrelsemedlem

Användare sen: 10 Jan 2004
Från: V Frölunda
|
Skrivet: 05-03-06 14:04 Rubrik: Träningsläger i SKÅNE 15 april - 17 april |
|
|
Läs mer om lägret
När du anmäler dig vill jag ha följande uppgifter:
NAMN:..................................Det tror jag du känner till
STF: ....................................(ja/nej) , om du är medlem i STF
BIL:..................................... (ja, X, Y ), Om du har egen bil med plats för X cyklister och Y cyklar inklusive dig själv.
BIL: ....................................(nej), Om du önskar transport.
TFNNR: ................................Där det är lättast att nå dig
e-mail: .................................Går också bra
Sista anmälningsdag 30 mars
VI ses
BeGe |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Christer Hedberg hck-medlem

Användare sen: 04 Apr 2004
Från: Till. Det är det det hela går ut på...
|
Skrivet: 05-03-07 18:44 Rubrik: |
|
|
Mer information
Nu ligger BeGe's mer detaljerade information och bilder från vandrarhemmet ute på hemsidan.
Jag vill veta mer om träningslägret |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Suzanne Gadd hck-medlem

Användare sen: 06 Apr 2004
|
Skrivet: 05-03-21 11:51 Rubrik: |
|
|
Nyfiken att följa med men Du känner Dig otränad och ny....
Låt nyfikenheten ta över och följ med oss till ett vågfagert Skåne.
Självklart kommer vi erbjuda olika hastighetsgrupper och ingen blir frånåkt. Vi improviserar istället med längden på dagens runda beroende på vilken hastighetsgrupp som man väljer.
Välkommen
Suzanne |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Fredrik Granlund Mölndals CK

Användare sen: 11 Jun 2004
Från: Skellefte, men bor i Mölndal
|
Skrivet: 05-03-21 18:44 Rubrik: |
|
|
| Christer skrev: | | Fredrik/kayaker skrev: | Ev. så cyklar jag dit och/eller hem för att få ett extra distanspass som heter duga...
Det hänger litet grand på vädret. |
Låter som ett äventyr. Ska vi hålla en plats ledig i en bil utifall att?  |
Jo, det är nog bäst. Aprilvädret är inte att lita på...  _________________ Anyone can be fit. It's being hard that's hard.
Fredrik, för tillfället uppenbarligen varken i kajaken eller på cykeln  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Skrivet: 05-03-25 13:18 Rubrik: Träningsläger i SKÅNE 15april - 17 april |
|
|
Hej På Er!
Kul att så många vill följa med till Skåne!
Under påskhelgen kommer jag att besöka Tollarp och reka lite.
Efterson vi är så många, mer än 10, kommer vi att få god, vällagad och näringsrik kvällsmat.
Det har framförts önskemål om att komma ner först på fredagskvällen och jag ser inget hinder för det. Kontakta mig eller lägg ett mail så skall jag försöka att samordna även de transporterna.
Fler detaljer i slutet av nästa vecka.
Glad Påsk
BeGe |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Fredrik Granlund Mölndals CK

Användare sen: 11 Jun 2004
Från: Skellefte, men bor i Mölndal
|
Skrivet: 05-04-10 14:53 Rubrik: |
|
|
Jag har bokat in mig på en aktivitet här hemma på måndag morgon. Det innebär att jag behöver ha någon att åka med.
Med anledning av detta började jag fundera över hur många lediga passagerar- och cykelplatser som egentligen är kvar av de som "annonserats" ut här? _________________ Anyone can be fit. It's being hard that's hard.
Fredrik, för tillfället uppenbarligen varken i kajaken eller på cykeln  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Daniel Petersson hck-medlem

Användare sen: 08 Jan 2004
|
Skrivet: 05-04-10 16:41 Rubrik: |
|
|
| Fredrik/kayaker skrev: | Jag har bokat in mig på en aktivitet här hemma på måndag morgon. Det innebär att jag behöver ha någon att åka med.
Med anledning av detta började jag fundera över hur många lediga passagerar- och cykelplatser som egentligen är kvar av de som "annonserats" ut här? |
Se mitt inlägg.
| Citat: | Således finns det två lediga platser i bilen ner och en ledig plats i bilen hem.
Daniel |
Daniel
Senast ändrad av Daniel Petersson, 05-04-10 22:54, ändrad totalt 1 gång |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Janne Eklund hck-medlem

Användare sen: 28 Jun 2004
Från: Mölnlycke
|
Skrivet: 05-04-10 20:34 Rubrik: |
|
|
Min medverkan är osäker just nu. Jag har sådana sitsproblem att två dagar på raken är smärtsamt och tre dagar helt omöjligt. Ska se om jag kan fixa detta innan torsdag med annan sadel. Men det är knappast troligt.
Jag återkommer. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Skrivet: 05-04-10 20:42 Rubrik: |
|
|
| Janne Eklund skrev: | Min medverkan är osäker just nu. Jag har sådana sitsproblem att två dagar på raken är smärtsamt och tre dagar helt omöjligt. Ska se om jag kan fixa detta innan torsdag med annan sadel. Men det är knappast troligt.
Jag återkommer. |
Nya byxor kan ställa till besvär om man inte kör in dem på kortare turer, använd rejält med byxfett.. Det funkar även med dubbla cykelbyxor som ett bra alternativ då det avlastar trycket rejält. Det låter som att baken inte vant sig vid belastningen i kombination med att sadeln kanske är något fellutad... Hur var det med de där j**la sadelstolparna, det var ju så svårt att ändra sadelns lutningen på dem...
Daniel |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Janne Eklund hck-medlem

Användare sen: 28 Jun 2004
Från: Mölnlycke
|
Skrivet: 05-04-10 20:47 Rubrik: |
|
|
| Problemet är detsamma efter 400 mil som efter 15 mil. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Skrivet: 05-04-12 01:20 Rubrik: Preliminär Samåkningslista |
|
|
Träningsläger i Skåne 15 - 17 april
Det är sammanlagt 22 cyklister som antagit utmaningen och till detta kommer Tony Bergqvists familj som följer med för att få en skön semester. Det finns några frågetecken kvar i form av latenta förkylningar och ömmande häckar. Vi får se vad slutresultatet blir på fredag morgon.
Nycklarna skall vi hämta i vandrarhemmets reception där du också finner ”rumsfördelningen”. Logi, frukost och middag kostar 260 SEK/dygn, Var och en betalar direkt till vandrarhemmet för sitt uppehälle
För att underlätta samåkningen bifogar jag ett dokument där jag ber dig ta kontakt med de som jag ”parat ihop” dig med för att bestämma formerna för samåkningen och tidsschemat.
Det är ca 280 km till Tollarp som det tar ca 3 timmar beroende på hur många stopp du gör. Ja, du vet hur det är på Vättern Runt.
Här kommer en kort vägbeskrivning:
Kör E6: an söderut. Efter det att du passerat rastplatsen Snapparp söder om Halmstad är det inte lång till avfarten i Mellbystrand. Tag av mot Laholm och Hässleholm och kör väg 24 österut. Passa på att nollställa trippmätaren för jag kommer i fortsättningen att referera till denna nollpunkt.
Efter 36 km är du i utkanten av Örkelljunga där det byggs en ny förbifart norr om samhället. Följ hänvisningen för väg 24 riktning Hässleholm. Du kommer nu att köra över den nybyggda motorvägen, E4, vid en plats som heter Skåneporten, 40km.
När trippmätaren visar 60 km är du i Hörja och där det finns billig bensin, passa på att tanka. I Finja,70 km, kör du höger in på väg 21 mot Kristianstad, österut. Nu håller du dig på denna vägen t o m 107km då du skall svänga in på väg E22 riktning Malmö.
Efter 121 km är du framme i Tollarp och passerar strax Önos sylt och saft fabrik på höger sida, kör över Wramsån och rakt fram syns nu V Wrams kyrka. Nu är det dags att sakta ner farten och svänga höger och sedan bara följa skyltningen fram till vandrarhemmet. Kör till vänster om byggnaden så finns det en parkering lite längre fram.
Välkomna
BeGe
TRANSPORT
Under tisdag kväll kommer jag att distribuera denna lista via mail till samtliga deltagare.
Mobil nr 0708 29 55 48 tisdag 15.00-18.00, övrig tid maila eller SMS
Telefonnr till deltagarna hittar du i detta forum
Bil Efternamn Förnamn
Bil 1
1 Hedberg Christer
2 Söderberg Per
3 Westlund Thomas Bil 2
4 Hennings Pär
5 Eklund Janne
Ledig Bil 3
6 Kruger Magnus
7 Patala Janne
8 Wahlberg Martin
9 Karlholm Mikael Bil 4
10 Elieson Magnus
11 Fredricson Lennart Bil 5
12 Hallberg Anders
13 Karlsson Kent
14 Adielsson Anna Bil 6
15 Hinkkanen Olavi
16 Olsson Bengt G Bil 7
Bil 8
18 Halldin Jesper
19 Waldersnes Inger Bil 9
20 Petersson Daniel
21 Johansson Annie
22 Granlund Fredrik |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Mikael Karlholm hck-medlem

Användare sen: 06 Aug 2004
Från: Göteborg City
|
Skrivet: 05-04-15 12:22 Rubrik: Hälsningar från Scania |
|
|
Fick precis ett samtal från en lätt retsam herr Hedberg.
Tydligen har dom det rätt hyggligt där nere. Det är arton grader och sol. Just nu käkar dom lunch utomhus.
Själv hade jag hoppats hinna ner ikväll, men jobbet sätter käppar i hjulet tyvärr  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Per Söderberg hck-medlem

Användare sen: 13 Aug 2004
Från: Torslanda
|
Skrivet: 05-04-15 18:11 Rubrik: |
|
|
Har precis kommit tillbaka från en utmärkt middag efter en ännu bättre cykeltur i strålande solsken. Vägarna vi cyklat har varit helt perfekta med lite trafik, mestadels perfekt asfalt och mjuka fina backar. Vi var 18 st som cyklade knappt 12 mil, drygt 700 höjdmeter och med ca 25 i snitt. _________________ /Per |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Skrivet: 05-04-18 05:32 Rubrik: |
|
|
Hemma i Göteborg igen efter en grym cykelhelg. Tre dagar med en runda om dan kördes. Totalt kom de flesta av oss upp i strax över 30 mil totalt, en del mer, en del en aning mindre.
Trevliga deltagare, underbara vägar och skönt väder. Att Skåne var så backigt visste jag inte! Såna utförslöpor!!
Stort tack till Bege för initiativet, förjobbet och den entusiastiska guidningen under rundorna! Det här vill jag göra igen!
Christer
Senast ändrad av Christer Hedberg, 05-04-18 06:30, ändrad totalt 1 gång |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Skrivet: 05-04-18 05:59 Rubrik: |
|
|
Träningslägrets första dag
Nu finns bilder och en text från träningslägrets första dag inlagda på hemsidan. Fortsättning följer...
Visa texten och bilderna |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Skrivet: 05-04-18 06:32 Rubrik: |
|
|
Va fan culo. Clienti bastardi!
Ursäkta svordomarna, men efter att ha läst berättelsen från första dagens cykling nere i Skåne så kan man inte annat än förbanna kunderna som passade på att öka arbetsbördan just innan den här helgen.
Jag laddar redan nu för nästa år istället  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Skrivet: 05-04-18 06:35 Rubrik: |
|
|
| Mikael Karlholm skrev: | | Ursäkta svordomarna, men efter att ha läst berättelsen från första dagens cykling nere i Skåne så kan man inte annat än förbanna kunderna som passade på att öka arbetsbördan just innan den här helgen. |
Eller så får du montera på en dator på styret. Tony cyklade som en gud och skötte ett helt åkeri samtidigt. Alla som var med i Skåne vet nu hur många pall som får plats i hans lastbil (1 , hur många ton frukt han transporterade i lördags (13) hur man kollar axeltrycket (den lilla displayen på instrumentpanelen) och vart transporten skulle (Jönköping). Det handlar mer om att vilja Mikael. När få vi se din nya datorcykel?  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Skrivet: 05-04-18 08:32 Rubrik: |
|
|
Jo det kanske vore något.
Fast det är klart, trafikpolisen kanske inte är helt övertygad om att man kan frilägga bilder och köra belgisk kedja på en gång.... |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Skrivet: 05-04-18 22:47 Rubrik: |
|
|
Se där ja!
Nu finns även text och bilder från träningslägrets andra dag inlagda på hemsidan.
Visa texten och bilderna |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Skrivet: 05-09-14 20:00 Rubrik: Vad tyckte du om Skånelägret? |
|
|
Vad hände när vi var i Skåne?
Nu skall vi göra en resume
över våra Skånedagar tre
STF vill dina synpunkter höra
för att nästa år saker bättre göra
Om du svaren i ett PM sänder mig
kommer resultatet att returneras dig
Betygsätt nedanstående områden på en skala från 1-5 där 1 är lägsta och 5 högsta betyg.
Vandrarhemmet.
Pris:(?)
Logi-Rummet:(?)
Logi-Gemensamma utrymmen:(?)
Logi-Cykelförvaring:(?)
Matsalen:(?)
Mat-Frukost:(?)
Mat-Middag:(?)
Lägrets placering.
Tidpunkt, v13:(?)
Antal dagar, 3d:(?)
Linderödsåsen, Tollarp:(?)
Cykelvägarna:(?)
Dagsturerna:(?)
Avstånd från Göteborg:(?)
Transport med egen bil:(?)
Allmänt.
Vad saknades?.....................................................................................................
Vad det något som inte får tas bort?.....................................................................
Vilken vecka passar dig bäst 2006 (v13-v18)?.............
Hur många dagar?.........
Sänd in ditt svar i ett PM till mig inom en vecka.
Tackar på förhand
BeGe |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|